قسم شرطة أجا يخالف القانون في قانون المراقبة – نقاط مختصرة للمخالفات

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

وزارة الداخلية دائما تخالف القانون، واليوم مأمور قسم شرطة #اجا، هيجبرني علي الحضور للمراقبة قبل ميعاد المراقبة بساعه كاملة، إضافة إلي منعي من الإفطار في منزلي مع أهلي.

مأمور قسم شرطة أجا والناس بتوع ما يسمي بجهاز الأمن الوطني زعلانين من الفضيحه بتاعت كمين الشرطة، وإن أكونتي علي تويتر بيكتب في مواعيد بتكون في وقت المراقبة، رغم إنهم مانعنعي من المحمول أو من أجهزة لابتوب، رغم إن القانون لا يمنع ذلك.
واحده واحده نوضح مخالفات قسم شرطة أجا قدام الناس كده،
المأمور إسمه “فايق الزكي”

* وقت الغروب هو موعد أذان المغرب 6.53 وموعد الشروق هو 4.53 .

ومع ذلك مأمور القسم بإيعاز من ما يسمي الأمن الوطني عايزين يجبروني النهارده علي الحضور في تمام الساعه 6 مساءا والخروج 6 صباحا، رغم إن القانون الخاص بالمراقبة بيأكد إن فترة المراقبة من الغروب إلي الشروق.

القانون بيحدد إن المراقبة تكون منزليه، ورغم إخطار القسم بمحل الإقامة الثابت لي، خلال مواعيد الغروب الي الشروق إلا إن المأمور رافض إنه ينقل المراقبة إلي المنزل.

مأمور قسم شرطة أجا، إستمر في رفض تأشيرة النيابة العامة بالحصول علي إجازة من المراقبة في يوم الإمتحانات لتميكني من السفر إلي القاهرة لحضور الإمتحان .

بحب اشكر وزارة الداخلية وبقولها شكرا إني أدواتي وبرمجتي الخاصة قدرت إنها تقلق منامكم، ولسه، وحابب أقولهم، مش بس لو حولوا المراقبة إلي أمر إعتقال، ﻷ لو قررتوا تصفيتي في أي مكان، برده أكونتي مش هيقف، وهيفض يتويت حرية ودفاع عن حقوق الإنسان إللي إنتم بتنتهكوها، وبتحترموها بس قدام الشراميط بتوع المخابرات الأمريكية.

اللا أعزائي في وزارة الداخلية، سينضم أكونتي هنا إلي التغريد، ولن يقف في أي ميعاد عن التغريد والكتابة .

#تسقط_مراقبتكم قريب جدا فإنتظروا

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

Comments

comments